נשימה מעגלית מודעת היא כלי טיפולי יעיל ועוצמתי, שיכול לעזור במצבים של פוסט טראומה, בעיות וכאבים רגשיים ופיזיים, חוסר שינה וחוסר איזון כללי, מצבי לחץ ומתח ועוד.

מפגש נשימה מעגלית כולל שיח מקדים שבו נאבחן ונחקור את הבעיה. בעזרת טכניקות שונות נחקור את המודע ואת תת המודע ונציף דפוסים ומנגנונים אישיותיים מהותיים.
בהמשך, נערוך סשן של נשימה מעגלית (ריברסינג) שמלווה בהילינג, סאונד הילינג וטכניקות מגע שונות.
בכל מפגש שכזה יינתנו כלים עוצמתיים ויעילים לעבודה עצמית בבית.

משך מפגש: בין שעה וחצי לשעתיים.
כמות המפגשים: ניתן לחוות סשן חד פעמי כחוויה משחררת, מרפאה ומאזנת, וניתן להיכנס לתהליך של מספר מפגשים. התהליך מאפשר לנו להתרגל לעשות שימוש בנשימה ככלי זמין, עוצמתי ויעיל לעבודה יום יומית וכפתרון למגוון בעיות. בנוסף, התהליך מלמד אותנו להתמסר ולשחרר שליטה, ומייצר ריפוי עמוק וטרנספורמציה עמוקה.

הטיפולים מועברים ע"י שיר טל – מטפלת הוליסטית ב-10 השנים האחרונות דרך תודעה, נשימה, ומגע, ומלווה תהליכי ריפוי לשיפור איכות החיים בכלל ואיכות השינה בפרט.

מהי נשימה בכלל ונשימה מעגלית בפרט?

הנשימה היא אחד הכלים העוצמתיים והיעילים ביותר שקיבלנו במתנה עם היוולדנו על מנת לאזן, לקרקע, להנכיח ואף לרפא את עצמנו. הנשימה הראשונה שלנו בעולם מסמלת את החיבור הראשוני שלנו לעולם כתינוקות מיד אחרי שאנו מגיחים מרחם אמנו. 

אם נתבונן בתינוקות נראה שהנשימה שלהם עמוקה ומעגלית – הבטן עולה ויורדת, ללא הפוגות בין לבין. עם השנים אנו נוטים לעצור את הנשימה מפעם לפעם – בעיקר בעת מצוקה ופחד. הנשימה שלנו הופכת אט אט לרדודה ושטחית יותר. אנחנו שוכחים לנשום באופן רציף ומלא – פעולה טבעית ופשוטה שהיא כל כך משמעותית וחשובה עבורנו.  

הנשימה היא חלק אינטגרלי ברב הדיסציפלינות הקיימות ולא בכדי….
היא מעצימה ומשדרגת כל פעולה שנעשה ולכן, אם נחזיר לעצמנו את המודעות לנשימה – זו תהיה המתנה הכי מיטיבה ונפלאה שנוכל לתת לעצמנו. 

בתרגול של נשימה מעגלית אנו נושמים באופן רציף – ללא הפסקה בין שאיפה לנשיפה לאורך זמן (לרב בין 20-60 דקות). הדבר היחיד שעלינו לעשות הוא להתרכז בנשימה. 

במהלך הסשן, בכל פעם שהמחשבות שלנו מתחילות להופיע  עלינו לחזור לנשימה – מבלי לבזבז אפילו שנייה נוספת על לבקר את עצמנו או לשפוט את עצמנו שאנחנו "לא עושים כמו שצריך" . אנחנו חוזרים לנשימה, חוזרים לתחושות של הגוף – אם עולה כאב – אנחנו נושמים אל המקום הכואב ומתמסרים – מרפים – לא מכווצים. התהליך מחבר אותנו לגוף הפיסי, המנטלי, הרגשי והאנרגטי ומאפשר לנו להיות יותר בנוכחות.

אני אוהבת לדמות את התהליך לתהליך של אינסטלציה – האוויר/צ'י/אנרגיה/אלוהות – איך שתרצו ותרגישו נוח לקרוא לזה – מייצר ניקוי יסודי למערכת שאנחנו בכל הרמות – החל מהגוף הפיסי, דרך הגוף הרגשי, המנטלי והאנרגטי . ממש כמו תהליך שעושה אינסטלטור שמנקה סתימות וחסימות…כך הנשימה המודעת מאפשרת לנו לייצר מרחב לחדש ומיטיב.

כוחו של התהליך בכך שהוא עוקף מיינד (הראש החושב/מחשבות) – הנשימה עושה את עבודת הניקוי ולא תמיד יש צורך לעבד או להבין עם ההיגיון או עם המוח החושב שלנו מה בדיוק משתחרר.

בתהליך, משתחררים משקעים/כאבים שהצטברו אצלנו – בין אם אנו מודעים להם או לא. הם עולים ועוברים מתוך תת המודע אל המודע. חלק מהמשקעים הללו ישתחררו כבר בתהליך עצמו גם מן המודע – ואנו נפרד מהם ומדפוסים ומגננות מעכבים, שיצרו תקיעות וסבל בחיינו. חלק מהמשקעים יהיו כעת במודע וניתן יהיה לעבוד ולעבד אותם בצורה קלה יותר.

כשאנחנו מדחיקים ונמנעים מכאב (זה האוטומט הנרכש של רובנו) אנחנו בעצם מקבעים אותו במערכת שלנו – בגוף הפיסי הרגשי והאנרגטי שלנו. הנשימה  תומכת ומלמדת אותנו לאפשר לכאב להיות – לתת לו מקום. אבל יש פה גם עניין של איזון עדין – לתת לכאב מקום תוך כדי נשימה – לא להיכנס לדרמה ול"סיפור", אלא לזהות את הרגש הנקי – הרטט ולנשום אליו. כשאנחנו מאפשרים לו להיות תוך כדי נשימה, אנחנו מאפשרים גם את השחרור שלו ואת ההתמרה והריפוי.

מהם יתרונות הנשימה?

  • הנשימה מייצרת עיסוי פנימי לאיברי הגוף הפנימיים.
  • הכנסת כמות גדולה של חמצן/צ'י/אנרגיה (איך שתבחרו לקרוא לזה…) מייצרת סירקולציה אשר מיטיבה עם המערכת הלימפטית, מחזור הדם ותאי הגוף.
  • כידוע סטרס הוא אחד הגורמים הראשוניים למחלות ותסמונות שונות בעולם המודרני…הנשימה מלמדת ומאפשרת לנו להרפות ולהירגע – והיא הכלי הזמין והיעיל ביותר שיש לנו לצורך זה.
  • הנשימה מחברת אותנו לגוף ומלמדת אותנו להיות נוכחים יותר ויותר. 
  • הנשימה עוזרת לנו להיות במודעות. היא אחד הכלים היעילים ביותר ללמוד להפסיק את הלופים המחשבתיים ואת הכוח של המיינד עלינו, ולשנות אוטומטים לא מיטיבים שהתאמנו עליהם שנים רבות.
  • הנשימה מאפשרת לנו לעשות פעולה של "זום אאוט" ולראות את הדברים מבחוץ/מלמעלה ללא הזדהות.
  • לנשימה יש איכות של חמלה ורכות שכולנו זקוקים לה.
  • הנשימה מאזנת אותנו. מחברת אותנו לאיזון הטבעי שלנו. מאפשרת לנו לבחור לאזן את עצמנו.
  • הנשימה מייצרת סירקולציה, תנועה, והתנועה מאפשרת לרגש בסופו של דבר להשתחרר..כי אנו מתמסרים, לא נאחזים ומאפשרים את הריפוי הטבעי ללא התערבות המיינד ואו האוטומטים שלי.

כשאנחנו עוברים דרך הקושי, תוך כדי נשימה, הסכמה והתמסרות לתהליך, אנחנו מעוררים את כוח הריפוי הטבעי שלנו, ומזכירים לעצמנו את יכולת הבחירה המיטיבה שלנו.

    מה חושבים עלינו?
    לקוחות ממליצים

    "רוצה להמליץ ולהודות למרפאת מילניום ובפרט לטכנאית המדהימה טליה!
    הייתי עם בני בן 1.3 וקיבלנו שירות מקסים, מכיל, סובלני ויחס חם ואישי.
    תודה רבה : )"

    "עברתי סדרה של טיפולים בקשר לנדודי שינה שהתקשיתי להתמודד איתם. שיר מטפלת נהדרת, משרה תחושה של רוגע וביטחון, נוכחת במלואה, נוכחות אוהבת. הרגשתי שאני נמצאת בידיים טובות (תרתי משמע). ממליצה בחום."